IR hosszan

Szóval okok miatt úgy alakult hogy 5 év után elmentem újra egy cukorterhelésre, ami egész jó lett, utána még dietetikushoz is, hogy tegyünk pontot az ügy végére (hogy mármint most akkor kell-e diétáznom vagy nem, mitől érzem magam gyakran rosszul, mitől lehetnék jobban, kell-e mindenképp reggelizni és mit).

Na és a dietetikus elismerte hogy javultak az értékeim az előzőhöz képest, de felhívta a figyelmem hogy ez még mindig ir, emiatt lehet hogy bár sok mindenben javult a közérzetem amióta “lehetőleg” kerülöm a cukrot és a fehér lisztet, talán ha tényleg betartanám a diétát, még jobban érezném magam. Készített testzsír elemzést is, azon is lenne mit javítani. Elmondta a tudnivalókat nagyjából, és még nagyon sok anyagot küldött hozzá, meghallgatta néhány kérdésem és ellenvetésem és sok mindent sikerült tisztázni, pl. hogy a reggelivel történt legutóbbi próbálkozásom azért nem sikerült, mert rosszul csináltam. És mondott néhány egyszerű trükköt ami segít elindulni.

Annyira sikerült felkelteni a motivációmat, hogy egy hete igyekszem tényleg betartani mindent (napi 5 étkezés, meghatározott időben, meghatározott gyorsan és lassan felszívódó szénhidráttal, + annyi van megszabva hogy sok zöldség, és a főétkezésekre állati fehérje), ebben nekem az időpontok jelentik a legnagyobb kihívást, meg hogy állandóan gondolni és készülni kell rá hogy mikor mit kell enni, ez egyelőre elég sok plusz időt elvisz, kicsit nehéz beilleszteni a rohanó hétköznapokba, de talán később majd rutinná válik. Elkezdtem magamnak is írni, ha kitalálok valami jót nehogy elfelejtsem, aztán később talán már tudom arra használni hogy ötleteket adjak magamnak.

Eddig annyi a tapasztalat, hogy tarthatónak tűnik, bár a héten elég sokat voltam éhes, valószínű mert eddig jóval túlléptem a 160 grammos határt, még szokja a szervezetem. Viszont összességében meg tetszik. Szerintem jobb volt így, hogy volt már egy majdnem egész éves bevezető időszak, amikor kicsit kitapasztaltam hogy tényleg léteznek ehető cukormentes ételek, és néhány lelőhelyet is.

Azt még nem tudom meg fogom-e tudni valaha lépni hogy mondjuk egy családi ebédnél, szülinap ünneplésnél elkezdjek finnyáskodni szóljak hogy ezt meg azt én nem ehetem, amúgy tudom is hogy anyu igyekszik figyelni de nem mindig lehet (a családban elég sok szempont ütközik). Nem is csak az zavar hogy kimaradnék, hanem hogy kellemetlenséget okoznék vele.

Április végén megyek kontrollra a dietetikushoz, megint lesz mérés, ez is kicsit motivál, bár az étrend betartásában inkább az hogy jobban legyek, viszont a mozgásban még jobban, hogy mit fog majd mutatni a mérleg.

2 thoughts on “IR hosszan

Leave a Reply to sulemia Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s