Akaraterő kéne ide, ez a gond

Nem olyan nehéz rájönni hogy mért nem sikerül fogyni, könnyen tetten érhető a fehér kenyér, McDo-s spirál krumpli (finom), méreten felüli gumimaci (gumimedve), bonbonmeggy, majonézes krumplisaláta, hogy csak az elmúlt 2 nap momentumaiból szemezgessek. Hiába egyszerű elméletben ez a keveset enni-sokat mozogni módszer, a gyakorlati kivitelezése annál nehezebb. Tavaly amikor nagyon lelkesen küzdöttem, sikerült elérni hogy ne hízzak, aztán valahogy elfogyott a lendület vagy nem is tudom (a halolajra, meg a biciklizés hiányára, meg a szakvizsgára fogtam, de amióta ezek kiiktatódtak sem javult a helyzet), és most hízok. Eddig 2 kilót, lehetne azt mondani hogy még belefér, de egyrészt nem fér bele, mert a berlini képeken már tökre nem tetszem magamnak, másrészt kurvára nem fér bele, mert ha így folytatódik pár éven belül vizilóvá változom vagy valami. Az sem segít hogy motivációs céllal megtartottam a kihízott ruháimat azokat a ruhákat amik pillanatnyilag nem jönnek rám.

Valamit tenni kell, gondoltam, és komolyan elkezdtem fontolgatni hogy beszerzek valami fogyasztó csodaszert. Csak sajnos pont hallottam egy előadást az ellenőrizetlen hatóanyagtartalmú szerek potenciális májkárosító hatásairól. Másik ötletem a food expresszes zsírégető klub, bár nehéz elképzelni hogy az ember kajál és fogy, de talán egy próbát megérne. Két fenntartásom van, az egyik az ár, a másik hogy vajon ez a kalóriamentes liszt nem káros-e a szervezetre. (…) Most olvasgattam egy fogyókúrás fórumot, felmerül benne hogy a zsírégető liszt papírból van, reálisnak tűnik, a cellulóz pont nem-felszívódó szénhidrát. Csak ha sokat eszel eltömítheti a beled az egyik csaj szerint, gondolom ezért is javasolják a 3-4 liter vizet. Ezt a zsírégetőt szidják hogy ehetetlen meg hányingerük van tőle. A Norbit viszont dícsérik. Sajnos (?) megfogadtam hogy az én pénztárcámból soha egy forint sem fog Norbi zsebébe vándorolni, az ilyenekben elég makacs vagyok, a danone bojkottját is tartom még mindig.

Ide jön az optimista befejezés.

8 thoughts on “Akaraterő kéne ide, ez a gond

  1. Ha megfogadsz valamit, amit tapasztalatból javaslok, akkor: Próbáld ki a vércsoportos kajálást inkább. Aztán figyelj oda, hogy amikor eszel, csak az evéssel foglalkozz. Ne olvass, ne nézz tévét, ne is beszélgess közben, ha lehet. Csak az ételre koncentrálj, és arra, hogy milyen az íze, szaga, hogy a falatokat, amiket lenyelsz, minél pépesebbre rágd össze. Egyél úgy, mintha valami nagyon fontos dolog volna, mintha az életed múlna azon, hogy minél hatékonyabban eszel, és figyeld azt is, hogy mikor van az a pillanat, amikor a gyomrodnak már elég igazából. Sokkal hamarabb lehet így telítődni, és sokkal egészségesebb kajákat kezdesz el kívánni. Úgy értsd, hogy amit tényleg szükségesnek érez a tested. Hidd el, ez jóval többet segít, mint az önsanyargatás. És ha az étel élvezetére figyelsz, nem jelenik meg kontrasztként az a tudat, hogy most meg kell fosztanod magadat valamitől, amit szeretsz, és ennek hatására tudat alatt a tested tartalékolni kezdjen.

    Ez a módszer – ha tudod csinálni rendszeresen, és törekszel arra, hogy így táplálkozz – sok kliensemnél bevált.
    A mozgás mellette pedig szintén öröm faktorból induljon ki. Azért érdemes mozogni is, mert jól esik. Hamarabb és tartósabban kezdesz így el fogyni, igaz nem olyan látványos lesz a változás kezdetekben.
    A testednek át kell szoknia az új módszerekre, az új tartalomra, és idő kell neki míg sejt szinten is átáll. De ha sportoltál régebben, akkor van egyfajta sejt szintű emlékezés is, így hamar megszokja majd az izomzatod is az újabb igénybevételt.

    Szerintem ez a testsúly kérdés nagyon komplex, és sok dologra oa kell közben figyelni, de az önsanyargatás semmilyen formáját nem láttam még hatékonynak. Így a magad mérgezését sem, amit ezek a “tabletták”, és műkaják csinálnak. Szerintem.

    • ez tetszik. Mármint ez a módszer. Tényleg. Javallom mellé a futárkodást. Az első hónapban 13 kiló ugrott le, másodikban még nyolc és összesen azóta még négy.

    • Én is ebben a cipőben járok. Csodaszerekben nem hiszek; tudom mi kéne, egészségesebb ételek, és több mozgás. A bibi csak az, hogy nagyon szeretek jókat enni, és egyszerűen nincs időm, és energiám mozogni. A szobabiciklit már elrejtettem a kisszobában, ritkábban néz rám onnan vádlón.

    • Hát én biciklivel járok dolgozni, de csak annyit vettem észre hogy megnőtt az étvágyam 🙂

    • Ha bringázok megnő az étvágyam, ez oké. A normális ~1800 kalória helyett fogyasztok 2-2500-at és a testem jelez, hogy pótoljak. Ugyanakkor, amikor tényleg odatettem magam és elkezdtem 8-9000kalóriát égetni /nap annyival már nem kívántam többet, sőt. Az a “baj”, hogy ha keveset mozogsz, de mozogsz, az felpörgeti az anyagcseréd, de többletkalóriát nem éget (annyival többet legalábbis, mint amennyivel a felpörgés többet próbál bevinni). Ezen tudsz azzal javítani, hogy azt a távot amit letekersz, minnél nagyobb energiaráfordítással próbálod teljesíteni. Nem kell állat gyorsan menni, csak olyan fokozatban, ami egyel keményebb, mint ami kényelmes lenne, hogy az izmaidnak megadd, ami nekik jár :).

    • (a másik a kardio edzés, ami három fokozattal gyengébb, mint ami kényelmes és pörgeted a lábad, mint a motolla, de egyrészt hülyén néz ki, másrészt borzasztó izzasztó :)) )

    • Kipróbáltam én is sokmindent, de egy dolog jött be és ahhoz tartom magam évek óta és ajánlom boldog-boldogtalannak: délután 5 után nem eszem szénhidrátot. (Néha meg csak egy nagy adag fött brokkolit vacsorára – állitólag több energiába kerül a megemésztése mint amennyit ad.)

    • hatékonynak hangzik, meg olyannak ami akaraterőt igényel, sokat. ja hát igen így megy ez, fanyalogva legyinteni sokkal könnyebb (hogy erre én úgyse lennék képes) mint tényleg megpróbálni 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s